onsdag 11 april 2018

VOUGES ROIYARU BARA

VOUGES ROIYARU BARA
(Omikudzi Truffle - Ch. Vouges Roiyaru Ro-Zu)

Tror faktiskt detta är det första bilderna jag lägger ut på "Rosie's" lilla valp. Jag har liksom inte vågat lägga ut henne då det gick som det gick med hennes förra valp "Titti" som jag har skrivit om tidigare. Man blir liksom nästan skrockfull och man vågar inte riktigt på något sätt. Även om det inte vore troligt så är man rädd att allt skall upprepas och hända igen. Men idag tog jag mod till mig och här är hon. Så gullig, min alldeles egna lilla "påskkyckling". 

Försökte få till ett litet tema på vad hon skulle heta. Hennes mamma heter Vouges Roiyaru Ro-Zu vilket betyder "Royal Rose" på japanska. Så det fick bli Vouges Roiyaru Bara vilket betyder "Royal Roses". Lite kul att leka lite med de japanska namnen då det finns så mycket ord som har nästan samma betydelse bara att det stavas på ett annat sätt. 

Har ännu inte riktigt kommit på vad hon ska kallas till vardags.. men det kommer väl!! 

Inga kommentarer: