torsdag 1 februari 2018

NOOMI

VOUGES ROIYARU NOZOMI
(Ch. Homerbrent Asobu - Homerbrent Betsu)

Idag fyller lilla "Noomi" redan 7 år. Hon har varit som en liten docka ända sedan hon var liten. En speciell hund och dotter till en av mina favoriter "Betty", Homerbrent Betsu. Hon är även en stolt mamma till "Uno", Ch. Vouges Roiyaru Share-Do. Hon fick bara honom i sin första kull. Då allt strulade vid kull två så jag vågade faktiskt inte para om henne igen. Kanske dumt, kanske inte för jag har ju min lilla "Noomi" kvar och det betyder mer än att jag skulle utsätta henne för (kanske) ännu en dramatiskt valpning. Man kan ju aldrig veta men jag tar hellre de säkra före det osäkra.  

Vi har ju även hennes bror kvar i familjen då "Chaplin", Vouges Roiyaru Negai bor hos min moster. Så istället för att använda "Noomi" i avel så har "Chaplin" istället fått två kullar som bland annat gett oss Ch, Vouges Roiyaru Shugyoky som bor i Finland och vår egen Ch. Vouges Roiyaru Houseki som också blev årets vinstrikaste tik 2017. 

- Så grattis på 7-års dagen lilla "Noomi" & "Chaplin". 


"Noomi" som liten

Inga kommentarer: