måndag 1 januari 2018

NYTT ÅR & NYTT LIV


- Nu är det min tur att sluta röka!! 

Nu har jag tagit ett mycket viktigt men ändå på nått konstigt sätt ett väldigt svårt beslut. Jag SKA nu sluta röka. Per har redan varit super duktig då han slutade redan den 1:a december. Jag vågade där och då inte riktigt tro att han skulle lyckas så jag hängde liksom inte på, vilket var dumt nu såhär i efterhand. Men nu är det min tur. 

Så idag är min första dag och än så länge är det ju en "piece of cake". Men jag vet att jag inte kommer må lika bra såhär till en början men det bara att stå ut. Jag har varit inställd ganska länge nu på att sluta så nu är det bara att köra på. Jag tänker göra precis som Per bara sluta rakt. Då helt utan hjälpmedel och en massa plåster och sluta röka grejer. 

Tänk vad frisk och fräsch jag kommer bli. Tänk vad mycket pengar jag kommer spara...  - Åh. det är ju egentligen bara riktigt positivt med att sluta röka. Har liksom allt att vinna.... ;)

-  Wish me luck!! 

Inga kommentarer: