torsdag 23 november 2017

PRINS/MISS DECIBEL

Våra tre små knattar till barnbarn börja nu komma upp i en ålder som nu tydligt visar att de är egna individer med egna viljor. Med detta kommer ju också numera en och annan aria väldigt ljus och klar. - Hehehe.. den kan då och då också väldigt bestämd. 
När jag tittade på "Så Mycket Bättre" och Kicki Danielssons dag så framförde Uno Sveningsson låten Miss Decibel som han gjorde om till sina söner och blev då istället Prins Decibel. Då tänkte jag direkt på våra tre små. Så jag har nu gjort om den  i "The morfars" versionen då vi lite står vid sidan om och tittar hur våra barnbarn Jamie, Molly och Adrian kör med sina föräldrar. Tänk att de nu får uppleva de vi själva en gång upplevt...  



Kvällen är slut och vi har haft en trevlig stund

Vid tv-apparaten
Kvällen är slut och sover gör familjens hund
Och även ”The morfars”

I det samma natten är här

Vaknar de som vi håller kär
En prinsessa vaknar
(Kvällen är slut och vi får höra) Om en stund
En aria med röst som bär

Miss Decibel, var får du alla ljud ifrån?

Vem har lärt dig alla höga toner?
En konsert, en aria i sovrumsvrån
Med en stämma som är ljus och klar

Prins Decibel, jag tänk en sådan röst du har

Den kan säkert ge dig miljoner
Vad du kan, jag tänk en sån resurs du har
Decibel, you’re gonna be a star

Natten är slut och morgonen är här igen

Med allt den har att ge oss
Natten är slut, när ger du din konsert igen?
Behöver inte be oss

I det samma dagen är här

Vaknar de som vi håller kär
Två prinsar vaknar
(Kvällen är slut och vi får höra) Om igen
En aria med röst som bär

Prins Decibel, var får du alla ljud ifrån?

Vem har lärt dig alla höga toner?
En konsert, en aria i sovrumsvrån
Med en stämma som är ljus och klar

Miss Decibel, jag tänk en sådan röst du har

Den kan säkert ge dig miljoner
Vad du kan, jag tänk en sån resurs du har
Decibel, you’re gonna be a star


(Decibel, you’re gonna be a star)

Decibel, you’re gonna be a star
(Decibel, you’re gonna be a star)
Decibel, you’re gonna be a star

Inga kommentarer: