onsdag 25 oktober 2017

TILL SALU!

Fick häromdagen se att det finns en liten fin Japanese Chin tik till salu på Blocket. Denna tik kommer från oss och hon heter Vouges Roiyaru Romansu och är nu strax över 1 år. Pappa är Vouges Roiyaru Negai och mamma heter Ch. Vouges Roiyaru Zama.



Jag har givetvis erbjudit mig att köpa tillbaka henne men av någon anledning så får jag inte då jag inte är något alternativ för säljaren. Jag vet inte riktigt vad jag egentligen skall tycka om detta. Men nu är det som det är och jag vill nu med detta inlägg här i bloggen då istället se om det finns någon annan vänligt själ därute som är intresserad att ta hand denna lilla hund som kommer från oss, nu när inte jag som uppfödare får. Eller kanske nån som i sin tur känner någon som kanske skulle kunna vara intresserad.

Som uppfödare till denna vackra lilla hund så är man givetvis orolig för hennes framtid när man ser henne på Blocket och vart hon då tillslut skall hamna. Vill bara att allt skall bli så bra som möjligt.


Bara som lite kuriosa så står det i annonsen att hon är liten typ alldeles för liten för avel med sina 2,4 Kg vid 1-års ålder. I rasstandarden står det att ideal vikten på en Japanese Chin är 1,8-3,2 Kg.

- Hoppas nu på att hon hittar rätt hem!! Hela annonsen på Blocket hittar ni HÄR!!

Inga kommentarer: