onsdag 4 oktober 2017

BALANS OCH HELHET

VOUGES UNIQUE
(Ch. Glittertind Julian - Clopsville Loretta)
Äg: Jaana Leppiaho, Finland

I helgen var jag uppe i Stockholm och gick en kurs i Anatomi samt regler och bedömning kan man säga. Lite en förberedande kurs för de som kanske funderar på att bli utställningsdomare i framtiden. Måste säga att jag var lite pirrig inför detta men väl på plats så släppte lite den känslan och allt blev istället väldigt intressant och lärorikt. 

Men visst, vi hade långa dagar från fredag morgon till söndag eftermiddag. Vi började typ 09:00 och avslutade dagarna runt 19:00. När vi fick schemat så tänkte jag - Shit vilka långa dagar!! Men när man var inne i allt så gick dagarna väldigt fort. Man brukar ju säga att tiden går fort när man har roligt. 

Det var mycket att ta in och lära och på kvällen var man rätt seg i skallen av all information och allt nytt man lärt sig. Det var också många AHA upplevelser och jag fick också många andra tankar med mig efter denna helg. 

Det var väldigt trevligt och alla som var på kursen var väldigt glada och trevliga så jag skulle vilja säga att det var en trevlig grupp jag hamnade i. Sånt är ju också viktigt då vi alla ca 20 som var med har lite olika ryggsäckar med oss. Då när det kommer till tidigare erfarenheter och kunskap. Tyckte detta respekterades bra och vi var ju inte där för att glänsa och visa vad vi kan utan mer för att lära oss ännu mer och fylla på våra ryggsäckar med kunskap. Så såg i alla fall jag på denna helg. Alltid bra med kunskap. Ett ämne som hund är så mycket större än vad man tror så det finns alltid nytt att lära och ta in. 

Jag tyckte kursen flöt på bra och allt var väldigt välordnat med allt som tillhör en sådan här helg. Jag fick uppfattningen som att alla gick därifrån på söndagen var väldigt glada och nöjda. Påfyllda av kunskap och tankar. Tankar som i alla fall jag lite sorterat under denna veckan. Där och då var det lite svårt då det var mycket att tänka på och ta in.

Så med detta sagt vill jag bara avsluta detta inlägg med att tacka alla mina kurskamrater för en trevlig helg. Alltid kul att träffa ock lära känna nya bekantskaper som har samma intresse. Oavsett vilka raser vi har hemma så har vi ju alla hundar. Vill också passa på att tacka våra lärare denna helg som var Patric Ragnarson, Monica Stavenborn, Svante Frisk och Nina Karlsdotter för lärorika dagar. Sist med inte minst Ulrika Henriksson på Svenska Kennelklubben som styrde upp denna kurs och fick ut det bästa möjliga av den. - Tack! 

Inga kommentarer: