måndag 31 juli 2017

BLIR SÅ TRÖTT


Jag blir så trött på nonchalanta människor som bara skiter i vad de själva bestämt. Fick ett samtal häromdagen då jag har en valp tillsalu. (Mer om honom HÄR) Hon ringer mig och vill komma och titta som idag 14:00. Hon ringde alltså mig och inte tvärtom. Jag lägger upp HELA min dag för att tillmötesgå hennes önskning. 

Jag badar valpen och fixar och donar så att jag är fri och ledig 14:00. Men vad händer? Ingen kommer och ingen hör ens av sig. Jag har försökt ringa men får inget svar. Alltså jag tycker inte sånt här är ok. Brist med respekt för andra människor och för att de också har en värdefull tid att ta vara på. Jag har faktiskt annat att göra än att sitta här och vänta. 

Flera har ringt i helgen på denna underbara valp och vill komma och titta men jag kan ju inte klämma in någon före heller. Utan jag har snällt sagt att de får återkomma efter 14:00 på måndag då jag förhoppningsvis vet mera. Nu vet jag mera... vilket är ett väldigt tråkigt sätt att få reda på om lille Jerry är kvar eller inte. Jag kan förstå att man kan få förhinder eller att det kanske blir ändrade planer men det minsta man kan göra då är att höra av sig. 

Ringer de igen så skall jag göra som en klok man precis sa till mig. Alltså att hänvisa dem till Borås Djurpark för de har dropp-in!! 

Men alltså ärligt, detta är faktiskt inte ok. Jag tycker det händer allt mer ofta nuförtiden. Tråkigt men sant, bara att gå vidare och nu försöka hitta den perfekta familjen till lille Jerry!!

Inga kommentarer: