onsdag 8 februari 2017

STATISTIK


På Facebook kan man inte få fram så mycket statistik, som tillexemplen hur många som verkligen ser dina bilder (om de inte trycker på "like") eller som är inne och tittar på just din sida. Men har man en blogg så kan man läsa av mycket mera, vilket faktiskt är lite kul att följa ibland. Jag kan se vilka länder som tittar in, jag kan se hur många som tittar in då också uppdelat på timme, dag, månad och år. Jag kan se hur många som läser varje inlägg och jag kan se vilka ord de sökt på och hamnat i denna blogg mm. 

Tar man bara detta med valphänvisning så kan man faktiskt se en del. För i bloggen kan jag se från vilka sidor de som hamnat på min blogg varit på innan. Alltså de sidor som har en länkat till min blogg. Och jag måste faktiskt säga att jag blev lite glatt överraskad idag. 

Jag har inte varit så flitig på att använda mig av valphänvisningar tidigare. Det har liksom fungerat i alla fall så det har inte behövts. Men denna gången så har jag lagt ut mina Cavaliervalpar både på SKK's sida Köpahund.se och på Cavaliersällskapets sida och då valphänvisningen där. 

Jag blev faktiskt glatt överraskad vilken power dessa sidor ändå har så att våra valpköpare skall hitta var det finns valpar. Bara den senaste månaden har lite över 400 stycken klickat sig vidare från Cavaliersällskapet och in på min blogg. Lite färre från SKK, men 125 stycken därifrån är ju också bra. - Helt fantastiskt, eller hur? 

Så man skall faktisk inte underskatta våra rasklubbar som gör ett fantastiskt jobb för oss uppfödare och andra medlemmar. Stort tack till Cavaliersällskapet för allt jobb ni lägger ner och på den service ni ger oss alla. En rasklubb väl värd mitt medlemskap!! 

Inga kommentarer: