onsdag 25 januari 2017

DE VÄXER...

Clopsville Loretta valpar

Såhär ser det ut just nu här hemma. De växer och frodas, men ligger mest och sover i en hög. "Lulu's" valpar ovan är bara några dagar äldre vilket man kan se. Dessa valpar sköter sig liksom helt själv. Jag behöver bara hålla rent och mata "Lulu", sedan sköter hon resten. 

Med "Rita's" har jag fått jobba lite mera, man kan ju inte ha tur jämt. Men det var tyvärr så att en av tikarna inte riktigt ville vara med. Vi har kämpat både jag och "Rita" men tyvärr så förlorade vi båda den kampen. Sånt här kan ju störa en hel kull då jag redan från start såg att "Rita" inte var så noga med denna tikvalp. Så nu hoppas jag att lugnet kommer och att hon blir lika självgående som "Lulu". 

Ch. Clopsvlle Santa Clarita valpar

Men det har varit en ära för mig att sitta inne hos valparna och bara se hur de äter. Man kan nästan se hur de växer på samma gång. Underbart att se alla dessa små nu växa till sig för att sedan bli stora, ståtliga och kungliga Cavalierer.... ;)

Inga kommentarer: