torsdag 20 oktober 2016

NEW YORK - STADEN SOM ALDRIG SOVER



Det händer alltid nått på gatorna i New York och det finns hur mycket som helst att göra och se här. Vi har snart varit här i en vecka, vi har sett massor men samtidigt har vi bara skrapat lite, lite på ytan. På bilden ovan står en fotomodell och blir fotad med en Kamel full av väskor. Vi stod och tittade en stund och man kunde se på henne att hon var livrädd för denna Kamel. Kändes lite som om det var en inspelning av typ "Top Model" eller något liknande. 

New York är en fantastisk stad och jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo här, inga problem alls. Vi bor väldigt centralt och bra och bara runt hörnet ner mot Central Park bor faktiskt Lady Gaga. Lite kul att kunna vara grannar om så bara för en vecka. 

Men att flytta hit skulle ju bli väldigt problematiskt. Hur skall jag kunna klara mig utan våra barn och barnbarn.. och mina hundar?? - Hum, det får nog bli Kungsbacka i alla fall när jag tänker efter. 


Detta ställer ligger alseles bredvid vårt hotell och verkar vara väldigt poppis. Det spelar ingen roll vilket tid på dygnet som vi går förbi för det är alltid lååååång kö ända ut på gatan. Så igår kväll när vi gick förbi var jag bara tvungen att ta ett kort. Vi har inte ens tittat in vad det är för något men väldigt speciellt verkar det vara i alla fall...    ;)

Inga kommentarer: