onsdag 7 september 2016

SOM EN PRINS..

I natt har jag verkligen sovit som en prins i den nya sängen. Fast kanske inte så konstigt då jag var helt slut på energi efter allt som hände igår...



Stort tack till alla som skickade stöttande meddelande och ringde igår. Många trodde kanske att jag var ledsen men så är det inte. Många tyckte också att det var bra att jag gjorde som jag gjorde. Många utomlands blev lite oroliga över att jag skulle sluta helt med Japanese Chins helt då översättningen i bloggen blev lite otydlig. Så är givetvis inte fallet, jag kommer fortsätta med rasen precis som jag gjort innan. 

Andra tyckte kanske lite att jag lät "dem" vinna. Men jag känner inte riktigt så, jag ser det helt tvärtom. Jag är vinnaren och "de" är de som bara förlorar på att jaga sina medlemmar. Man sätter också lite denna lilla klubbs rykte på spel. Klubben är för liten och har för få medlemmar för att man skall ha råd att sitta och leta fel och brister på sina medlemmar. För man har tro det eller ej suttit och lusläst medlemslistor och surfat runt på hunddata för att ta reda på vem som äger vem mm. Allt för att leta brister och fel som kanske inte är i lag med regelverket, lite pinsamt kan jag tycka. 

Man tar som klubb glatt emot mina 6 hundars anmälningar och pengar till specialen för att sedan efteråt försöka få mig och mina hundar diskade och radera deras resultat och poäng. Allt händer efteråt då vi var BIS på specialen. - Hade detta hänt om vi hade förlorat?? 

Ett litet telefonsamtal till mig och futtiga 250 kr som ny medlem så hade faktiskt problemet varit löst. Men vill man inte ha nya medlemmar, lite pengar till kassan och lite konkurrens i ringen så vill man inte. Man kan tycka att en styrelse i en klubb är till för att lösa problem och inte skapa dem. - Nog om detta, nu är det som det är! Jag kan tyvärr inte stötta en klubb som jobbar på detta sätt. 

Idag får vi besök av en "hundkärring" som skall stanna hos oss och mysa i några dagar. Jag är just nu egentligen super trött på allt hundsnack så jag hoppas vi kan hitta på annat än hund, som att shoppa lite kanske. Men vi skall nog hinna med att fota lite hundar också. Jag har ju nu nästan kommit till ett beslut om vilken/vilka valpar efter "Ripley", Ch. Brookhaven Believe It Or Not och "Rita", Ch. Clopsville Santa Clarita som får stanna hos oss ett tag.    ;)

Nu skall jag ta och borsta igenom några hundar och sedan städa lite sedan känner jag att jag är klar med dagen för idag!! 



Inga kommentarer: