tisdag 20 september 2016

BVC

Igår åkte jag med Johanna till barnavårdcentralen som stöd då lilla Molly skulle få sin andra omgång med vaccination. Johanna ville helst inte vara med när Molly skulle få sina sprutor. Så när vägning och mätning var klar så gick hon ut och jag fick ta lilla Molly i knät.


Jag tänkte själv att detta är väl lätt som en plätt. Mest då med tanke på alla botox sprutor jag själv fått på Klinik 34 och sedan alla hundar och valpar man vaccinerar årligen. Så att det skulle vara Molly's tur skulle ju då egentligen vara en enkel match. - Men huuuu......

När jag väl satt där med den bästa lilla tjejen i världen i knät så var det inte riktigt lika enkelt. Men hon var ändå stark måste jag säga. Visst blev hon jätteledsen men det kom inte förrän de två sköterskorna typ drog ur sina sprutor och var klara. Hon blev nog mest förvånad och var otröstlig i några minuter. Det var inte riktigt som att vaccinera en valp om man säger så...

Molly har en super gullig barnmorska men det behövdes ju en till när man får två sprutor på samma gång, en i varje lår. När den andra barnmorskan kom in så tittade hon på mig och sa, - Jasså, det är pappa som får göra detta. Jag tittade på henne och svarade, - Nej, jag är morfar. Hon blev då lite generad och fick fram, - Oj, det var en ung morfar. Sedan vände hon bort blicken och gav Molly sprutan.

- Hum... lite mallig gick jag sedan därifrån. Men mest för att Molly var sååå duktig!!!! ;)

Inga kommentarer: