onsdag 10 augusti 2016

VICKAN & DORIS

"VICKAN"

"Vickan" & "Doris" är två små tjejer som vi njuter lite extra av just nu. De har även tre lika gulliga bröder men dem får vi kanske ta och fota en annan dag. Från början var de sex valpar, 3 tikar och 3 hanar men vi förlorade en av tikarna. Alltid tråkigt när sånt händer. Men det händer, naturens gång på något sätt. Lika svårt att förstå och ta in varje gång det händer och man vänjer sig liksom aldrig. Men samtidigt får man inte deppa ihop helt, jag har ju fem fina valpar att njuta av och allt som händer tror jag har en mening.

Idag har det varit riktigt rusk väder så det har inte varit mycket spring ute idag för dessa små. Jag tänker alltid att det är och skall vara lättare att ha valpar på sommaren än på vintern. Vintern gör ju att man i stort sätt måste ha valparna inne hela tiden. Vilket gör att det blir massor med extra städ och "god" doft inne. Men lite samma är det ju numera med sommaren, för har vi verkligen haft någon sommar att tala om i år? Känns som om jag springer ut och in med valparna hela tiden. Skall det vara så, så kan man ju lika gärna ha valpar på vintern. För då slipper man i alla fall springa ut och in med famnen full av valpar!!   ;)

"DORIS"

1 kommentar:

Pretty Home Blog sa...

Så himla fina valpar du har Peter! En tjej som kontaktade mig idag för hon läst om mina vovvar. Hon ville veta mer om Cavalierer så jag rekommenderade henne att ringa dig för det du inte vet om Cavalierer är inte värt att veta! Jag hoppas det var ok.
Skulle gärna springa med famnen full med valpar...hihi.
Ha en skön dag!
/Berith