torsdag 18 augusti 2016

THE MORFARS BLOGG?


Jag vet inte riktigt vad som har hänt men den sista tiden har Vouges Dogblog blivit mer en The Morfars Blogg. Men det känns faktiskt helt ok. Små barn är precis som hundar de älskar och uppskattar en precis som man är. De dömmer inte och bryr sig inte om man är kort, lång eller tjock. Eller om man är bög, svart eller vit. Detta är så underbart och jag bara älskar detta med barnbarn och då givetvis lilla Molly och lille Jamie. 

Att bara vara i hundvärlden 24/7 tar faktiskt på krafterna för den världen är mycket mer dömande, rå och kall och stundtals väldigt falsk och elak. Så ibland behöver man helt enkelt ta en paus i vardagen och bara göra annat, som att gosa med sina barnbarn. Annars tror jag det är lätt man tappar greppet om livet och verkligheten helt. Många lever i en bubbla och gör allt de kan för att nå sina mål oavsett om det gäller att gå över lik eller lägga sig på alla fyra. Sedan är det jaga rosetter och titlar som gäller. - Tragiskt egentligen!! 

Det finns något som ganska nyligen hände mig och jag hade då beslutat mig för att inte blogga om det. Men ju mer tiden går så funderar jag nu på att faktiskt göra det i alla fall. Vi får se hur jag gör men har man tillgång till en blogg så kanske den skall användas också. Det är ju trotts allt en Dogblog och då kanske man skall ta upp saker som händer i alla korridorer som inte många kanske inte vet om. Men det är där alla falska människor springer fram och tillbaka som yra höns... och bara pickar och hackar på andra.

Idag tog jag och Johanna lite bilder på Molly, hon är så himla gosig och snäll och det retar mig att jag igår blev snorförkyld för jag vill bara krama och pussa. Men jag får nog kanske vänta lite med det.... 





- Ha en underbar dag!! 

Inga kommentarer: