lördag 30 juli 2016

THE MORFARS 3.0


Första bilderna på att vi runt den 12 december kommer bli "The Morfars 3.0". Jag hade väl aldrig i hela mitt liv ens trott att vi i år skulle bli "The Morfars". Nu blir vi i år "The Morfars 3.0" och det är fortfarande en helt galen tanke att ta in. Jag har nog inte ens tagit in att Molly och Jamie redan är här. - När gör man det egentligen? 

Nummer tre är alltså in the making och vi får återigen denna låååånga väntan. Man blir ju nästan galen på att bara vänta och vänta. Man vill ju träffa den nya familjemedlemmen nuuu... Men samtidigt är det helt fantastiskt att vi skall få lära känna tre små nya individer, tre små människor som kommer in i våra liv. Så att bli "The Morfars" är bara underbart och en titel jag gärna bär. 

Det fantastiska är att dessa barn är en förlängning av mig och/eller Per. Som hunduppfödare så tänker man ju hela tiden på detta med generationer, arv och sånt. När man då själv blir en del av detta så är det lite svårt att ta in och samtidigt så känner jag att jag blir mer och mer ödmjuk när det kommer till hundavel. Man får en annan syn och man ser allt på ett lite klarare sätt. Vet inte om jag kommer att fortsätta på något annorlunda sätt men kommer kanske ha lite mer respekt för vad jag sysslar med i framtiden. 

- Ja, ja... helt fantastiskt är det i alla fall. Önskar att alla i hela världen kunde få känna känslan av att bli "The Morfars"!! Nu är det bara Pers son Jens av våra vi väntar på. Men då händer nått helt nytt, då blir vi "The Farfars" istället. - Hahaha.. Går precis lika bra det!! ;)


"En liten fot..."

Inga kommentarer: