lördag 30 juli 2016

RANSÄTER

CH. HOMERBRENT ASOBU
(GBCH. Homerbrent Sibai With Vanistica - Homerbrent Zyootoo Na)

Sitter här och lite samlar lite kraft för att börja bada och packa inför utställningen i Ransäter i Värmlands djupa skogar i morgon. Men jag kan inte riktigt bestämma vilken av hundarna jag skall börja med då jag inte riktigt vet om jag verkligen skall ha med alla jag anmält. Blir lite krångligt när tikar börjar löpa. Så frågan är tar man med alla i alla fall eller lämnar man den som löper hemma, alternativt de hanar man anmält. Löpet är på sluttampen men ändå, jag orkar inte ha med bråkiga och stöniga hundar. Det skall vara kul och lättsamt att åka på utställning och inte bara en massa jobb.

Så därför har jag inte riktigt kommit igång. Svåra beslut detta...  - Hahaha... 

Vi har många fina och roliga minnen från denna utställning i Ransäter. Så det skall bli kul att åka i morgon oavsett hur det kommer att gå. Bilden ovan är från Ransäter 2011 när min underbara "Bubu", Ch. Homerbrent Asobu fick göra entre i stora ringen som veteran. 

- Nähä.. kanske skall ta en koppkaffe till sen köööör vi...!! Hum, kanske skulle jag leta fram min rosa kavaj tills i morgon?? ;)

Inga kommentarer: