torsdag 23 juni 2016

UNO...DOS...TRES...

Morgan & Uno

En av mina bästa vänner Morgan har länge tjatat om att skaffa en Japanese Chin. Och tanken var att han skulle ta en av mina små killar "Kian" eller "Kimi" men vi ändrade oss helt och bestämde att varför en liten ung valp när man kan ta en färdig champion. Lite - Endast det bästa för de bästa. Så sagt och gjort min älskade, vackra och underbara "Uno", Ch. Vouges Roiyaru Share-Do skall nu mera hänga med Morgan Granander.

Jag tycker detta skall bli både spännande och väldigt roligt att få vara med vid sidan om och följa dessa två i framtiden. "Uno" är ju tills nu ganska sparsamt utställd men har alltid blivit Bästa hane oftast BIR men någon gång har han blivit slagen av sin halvsyster "Greta", Ch. Vouges Roiyaru Naiki. Han har på sina få (9) utställningar alltid fått cert och var dessutom årets vinstrikaste Japanese Chin 2014. Då var han väldigt ung, typ junior. Nu är han 3 år och lika vacker nu som då. Sedan han blev champion i Vänersborg för Lisa Molin förra året har han inte varit utställd alls. Så nu blir det lite av en "Come Back" i ringen men nu med Morgan i snöret.

Tvååker kommer bli deras debut tillsammans för att sedan hinna med x-antal utställningar här hemma i Sverige innan Morgan och "Uno" drar sig tillbaka till Mexico igen där Morgan egentligen bor och lever och då fortsätter sin karriär där.

Jag vet inte men jag tycker detta skall bli jättespännande och jag önskar Morgan & lille Uno - Lycka till!!


CH. VOUGES ROIYARU SHARE-DO
(Ch. Aranel Kenzo - Vouges Roiyaru Nozomi)

Pappa - CH. ARANEL KENZO

Svensk, Norsk, Dansk & Nordisk Champion
Junior World Winner-10, Norsk Vinnare-11
Årets Japanese Chin 2010 & 2011
Flera BIS och Grupp placeringar 
- 35 Cert

Mamma - VOUGES ROIYARU NOZOMI

Vacker som en dag men aldrig utställd.
Går tillbaka på de gamla engelska och välkända Homerbrent hundarna då
hennes pappa är Ch. Homerbrent Asobu och mamma är Homerbrent Betsu. 


- Att bilden på Morgan & Uno redan har fått över 800 likes på Facebook är ju en bra start, eller hur?? ;)

Inga kommentarer: