måndag 30 maj 2016

MAJ GAAD!!


Haft en super lugn morgon tills denna lilla rackaren dök upp....

Började som vanligt med att släppa ut alla hundar. Städa av lite och sedan är det frukost till alla. När det var klart och fixat så tänkte jag passa på att stor städa hundhuset innan det blir för varmt. Alla hundarna är ute och jag går där med min mopp och radion på högsta volym. Plötsligt ser jag något svischa förbi i ögonvrån och en liten skräcködla tittar fram. - Huu..

Sprang in och hämtade mobilen för tänkte att detta måste ju fotas. Sedan gick jag in igen och när jag sedan kommer tillbaka så hittar jag den inte igen. - Var sjutton har han gömt sig?? Jag skulle nog ändå inte våga ta i den tror jag men vill ju inte heller att den skall bli slaktad när hundarna kommer in igen. 

Nu är ju alla hundar inne igen och jag kan bara hoppas att den har sprungit ut, än så länge hör jag i alla fall ingen kamp mellan hund och ödla!! Om jag nu bara får gissa så kommer Per INTE natta hundarna på ett tag framöver...  ;)

Inga kommentarer: