onsdag 17 februari 2016

FRISÖRER!!!

VOUGES PRADA
(Craigowl Coaster - Vouges Wedding Song)

Att ha frisörer nära till hands är ju nästan lite lyxigt och hur bra som helst. Både min far och min dotter är frisörer så behöver man frissas till så finns alltid någon av dem nära till hands. Men det verkar även som om att jag lyckades föda upp en liten hund som har tagit på sig rollen att vara frisör i hundgänget. 

Hade ju lite tänkt att dessa två unga tjejer skulle få följa med på turné i sommar, men det sket sig då man kan säga att de är lite lätt luggade. Så det blir till att vänta tills det har växt ut igen. Detta händer ju alla som har pälshundar, men det är lika tråkigt varje gång. Jag skall ärligt säga att ibland längtar jag till något korthårigt. Alltså nått som man inte hela tiden måste passa och hålla rena, tovfria och vita. Tänk vad lätt att bara ha något som man kan torka av... och då är ju inte Cavalierer speciellt jobbiga att sköta. Det finns ju de raser som har ännu mer päls att vara rädd om. - Huuu...

VOUGES NARNIA
(GBCH. Aranel Genesis - Vouges Copy Cat)

Men även om de är lite luggade så är de ganska fina i alla fall, efter sina bad idag...  ;)

Inga kommentarer: