torsdag 23 juli 2015

MAKEOVER VECKA

Man skulle kunna säga att vi har haft en makeover vecka här hemma. Lite najs att ibland piffa till det och göra saker man inte gör dagligen. Allt liksom började med att Norma fick nya naglar, till att jag var på Klinik 34 och fick lite botox och filers och på toppen på allt detta så fick Johanna, Billy, Gordon och jag nya frisyrer och färger. Som vi har skrattat åt våra galenskaper men samtidig så är livet för kort för att sitta och vara tråkig och inte hitta på lite roliga saker. Åldersnoija eller inte.... vi har kul och det är huvudsaken.

Mitt hår var ju ganska mörkt från början så det blev väldig gult och jag kände mig som "Kalles Kaviar".  Men Madde är duktig så det blev till att kleta i lite mer färg både en och två gånger innan vi fick det som vi ville. Att göra sådana här saker är ju som sagt bara kul, mitt hår växer som ogräs så jag är inte det minsta orolig. Naglar växer ut och botox och fillers försvinner efter ca 6 månader...


Här är en före bild och processen fortsätter nedan.....


Först lite blå av allt blekmedel


Väl klara med blekningen blev det väldigt..... 


...väldigt GULT!! - Hahahah...


I med den askblonda färgen X2 så blev vi av med det gula.
Resultatet blev en blond men gråaktig nyans.






Johanna fick lite blonda slingor. Billy (tyvärr inget foto) blev klippt.


Gordon blev mörkare igen, så man kan säga att vi bytte färg!! ;)

Inga kommentarer: