onsdag 27 maj 2015

SKÖN DAG...


Haft en riktigt skön dag idag måste jag säga. Per släppte ut alla hundarna innan han drog till jobbet och jag låg kvar och lyssnade lite på hur de busade utanför. Man kan säga att de verkligen var pigga och högljudda idag. Men lite sol och värme gör ju att man blir pigg och glad så givetvis blir hundarna det också...

Så det var bara att studsa upp, slägga på sig lite myspys kläder ta med sig lite kaffe och gå ut och vara med dem en stund. När jag sedan stod där så såg jag att hundgårdarna behövde fixas lite. Av någon konstig anledning så växer det ogräs som sjutton där i år. Har inte haft något problem med sådant innan. Kanske har hundarna tidigare pissat sönder ogräset, vad vet jag!? Men jag har idag i alla fall fått rensat bort det mesta och fasen, vissa hade rejäla rötter så man fick liksom ta en spade och gräva upp skiten. Men nu är det snyggt, fint och prydligt.

Väl där ute så står man ju alltid och tittar lite på hundarna när de rusar runt, lite sådär allmänt som hull och päls mm. Fick då lite panik och tänkte - Fasen det är ju utställning till helgen!! Rusar in och börjar förbereda för att slänga några i badet. När jag var klar där så tänkte jag att en koppkaffe först sedan så kör jag. Till kaffet så tittade jag i PM't och såg då att det inte är förrän nästa helg... *Puh*

- Jag badar hundar och rakar mig i morgon istället....  ;)

Inga kommentarer: