söndag 24 maj 2015

EUROVISION 2016


Men visst känns det i alla fall lite kul att Eurovision hamnar i Sverige nästa år. Frågan är nu bara var, när och hur? Man måste ju veta om man skall boka biljetter till nästa års ESC.

Så himla spännande det blev igår, det stod ju också mellan stor favoriterna och efter ett tag droppade några länder av och det stod sedan mellan Italien, Ryssland & Sverige. Italien droppade tillslut också av och striden var i full fart.. men lille Måns drog sedan iväg och Ryssland tappade och blev 2a. 

Jag vet inte riktigt vad som hände här men Jag, Hanna och Per tjoade och skrattade, applåderade och ibland skrek och var helt till oss. Så himla spännande och så himla roligt!!


Men tänk att det fortfarande finns människor som sitter och slösar bort några timmar på något de inte ens gillar. Varför ens titta om man inte gillar detta underbara spektakel. Jag skulle aldrig i hela mitt liv sitta och slösa bort timmar av mitt liv (typ fotbolls match) framför tv'n på något jag inte tycker om eller vill se. Eller är det bara en jargong, man gillar men vill inte riktigt erkänna? ;)

Tur som är så har vi ett fritt val i Sverige och jag fullkomligt älskar detta med Eurovision och jag kommer fortsätta och kolla och lyssna på låtarna år efter år.... - Inget konstigt alls!!

Inga kommentarer: