onsdag 25 februari 2015

OOPS - GLÖMDE VISST


Jag glömde ju av att visa vad som var i mitt lilla gröna paket som jag fick igår. Jag fick en ny produkt som jag inte hört talas om innan som hjälper till att bekämpa fästingar. Eller ja, kanske inte bekämpa men den gör i alla fall så att fästingarna dör och blir då lättare att plocka bort.

Här i södra delen av Sverige har vi inte direkt haft någon vargavinter. Så detta kommer säkert medföra att fästingarna kommer finnas i miljontals nu i vår och sommar. Riktigt äckliga små kryp som egentligen inte fyller någon nytta mer än att göra våra djur och hundar sjuka i diverse fästingburna sjukdomar. Så denna nya produkt Atix hjälper faktiskt till att minska denna risk. 

  • Dödar fästingen genom snabb torrfrysning
  • Slår ut fästingens kräkreflex
  • Orsakar sammandragning av suganordningen - lättare att ta bort
  • Kan användas på både människor och djur
  • Inga ozonpåverkande tillsatser
  • Enkel tillämpning och dosanpassat spraymunstycke
  • Snabbfrysning (torrfrysning) av fästingen innan den tas bort rekommenderas av ledande medicinska institut
Vill du veta mer om denna produkt som alla som har hund eller katt borde ha hemma så hittar du all information du behöver HÄR!

Inga kommentarer: