söndag 18 januari 2015

NÖJD!!

VOUGES OLIWIA & VOUGES OCCASION

I helgen har hela sex valpar fått nya hem, tre Cavalierer och tre Japaneser. Det blir tomt men känns samtidigt väldigt bra för jag har nu hört ifrån alla och det verkar gå bra och alla verkar glada och nöjda. Det värmer ju hjärtat att alla verkar glada, för då blir ju även jag glad. För visst är det en skön känsla att kunna göra någon glad. :D

Men alltid lite pirrigt att sälja valpar, speciellt till andra uppfödare som med all säkerhet har planer och höga förhoppningar inför utställningar och annat. Så det ställer lite krav, krav som ibland kan göra mig lite osäker faktiskt. Jag tittar på valparna och granskar dem ganska hårt. Sedan får man massor med tankar som far runt om de verkligen är så fina och så bra som jag själv tycker. Ju mer man granskar ju mer osäker blir man....

Sedan har vi ju alla olika saker som vi kan tycka är ok och inte. Så det är svårt, väldigt svårt att då säga - Jodå, valpen är jättefin. Bästa som finns!! Jag har lite svårt med att dra i och lägga på saker, är nog inte den bästa försäljaren kanske. Men jag är glad att alla verkar nöjda såhär långt med sina nya små familjemedlemmar. Valpar är alltid valpar och allt kan hända. Men jag hoppas att de kommer göra sina nya ägare stolta i framtiden. Jag är i alla fall väldigt stolt över att ha fått äran att ha dem här hos mig!! 

När man nu också säljer valpar så kommer ju alltid detta upp med priser. Vad tar man egentligen för en valp idag? Spelar ingen roll om det är en Cavalier eller Japanese Chin. Kan vara andra raser också, för jag har hört att man säljer sällskapsvalpar till hutlösa priser nuförtiden. Är det verkligen så att vissa andra raser är väldigt mycket dyrare än en Cavaliervalp, i så fall varför är det så?? 

Inga kommentarer: