tisdag 30 december 2014

MÅL - 2015


Nyårslöften är det nog många som sitter och funderar på just nu. Jag brukar inte ha några då jag hellre har olika mål att försöka uppnå under kommande år. Låter bättre tycker jag att ha mål än nyåslöften, lite mjukare och lite lättare.

Många har nyårslöften som att sluta röka, börja träna, sluta äta godis, banta 10 kg mm. Jag har mer önskningar som att kanske försöka resa mera, renovera hemma, mål med vad jag vill med hundarna, bli fit inför beach 2015 osv. Inte alltid kanske man uppnår sina mål men grejen är ju i alla fall att försöka. Kan vara att man skall försöka få det där sista certet på en hund, eller kanske det första. Kan egentligen vara vad som helst.


Kanske skall man inte sätta för höga mål på sig själv, risken finns ju att man inte lyckas. Men om man inte lyckas så kan man i alla fall titta tillbaka på året som gått när man kanske sitter där på stranden som en padda och ändå känna att man i alla fall försökte, man har ju i alla fall kommit i väg på en resa då. Skulle jag ha ett nyåslöfte som att sluta röka och sedan röker på nyår därefter så har jag ju misslyckats totalt. Och det är kanske inte den känslan man vill få just på nyår, eller? 

Så nu sitter jag här och funderar lite på vad för mål jag kan sätta på min lista inför 2015. Små mål bara för mig och ingen annan. Finns ju mycket man kan önska som fred på jorden och sånt, men lite svårt att påverka något sådant stort. Nä, jag vill ha positiva mål, så att året 2015 blir det bästa någonsin....

- Vad har ni för nyårslöften? Eller har ni kanske några speciella mål med 2015?

Inga kommentarer: