torsdag 25 december 2014

JULDAGEN

Rosa tema

Juldagen för oss är Julafton nummer två. Då kommer alla hit så gör vi allt om igen... men i år bjöd vi faktiskt inte på någon julmat, känns som om att det räcker med det man redan har smällt i sig fram tills igår. Det blev riktig middag men vi gjorde lite olika varianter så att det skulle passa alla i alla fall. Så kanske blev det en ny variant av julmat, fast riktig mat om man kan säga så.

Nära och kära har nu åkt och jag och Per har slängt oss i varsin soffa och bara pustar ut efter julens alla bravader. Tänk vad mycket man gör och fixar med innan och sedan är allt bara över på ett tjillevips. Men det är så det skall vara, eller hur? 

Det blir inte längre så mycket julklappar, vi kör julklappsleken istället. Mycket bättre och alla får alltid något med sig hem. Sedan är det också lite kul att se vad som är mest populärt. Igår var det en pizzaslicer och idag var det nog en badrumsvåg eller en kudde.... 

Eftersom vi ännu inte har några småbarn nära i familjen så körde jag och Per på temat rosa paket i år. Men en liten gullig Mimmi Pigg på. Jag skall villigt erkänna att jag blir lite sugen på att shoppa loss på leksaker och sånt. Så när det blir barnbarn i framiden, ja då jäklars....  :D

Min mamma och Hanna

Min bror och fru Kattis helt i extas över alla rosa paket

Min bror och Johanna

Min farmor

Min faster

"Pelle Plutt"

Min pappa och mamma

Kattis stirrar fortfarande på alla rosa paket...  - Hahaha....

Min tur att slå tärningarna.

Uppradade....

Jens

Mamma & Hanna igen

Min "lillebror" Lennie

Min yngsta dotter Julia slår tärningarna för att få paket.

Ser ut att gått sådär...

Min dotter Madelene och hennes Jesper

Billy och Johanna

Inga kommentarer: