onsdag 31 december 2014

GOTT NYTT ÅR!!!


Idag är det sista dagen på 2014. Sitter här nu och tänker tillbaka på året som gått och som alltid så innehåller ett år både det ena och det andra. Men oavsett så känns 2014 som en positivt och ett bra år. Jag kan bara hoppas att 2015 blir detsamma eller kanske till och med bättre. För det är väl det vi alla önskar tror jag. Jag håller på att fylla min lista med olika mål som jag bloggade om igår. Känns som om den listan bara blir längre och längre...

Vi kommer nog i år att få en lite annorlunda nyårsafton om jag inte har helt fel, vi får se. Lite spännande är det allt. Men det gör inget, känns helt ok då vi ändå inte har planerat något storslaget för idag och ikväll. Skall bara vara hemma och mysa tillsammans med varandra och våra hundar. Känns som en bra start på det nya året som snart är här.

Alltid en speciell känsla när ett nytt år skall ringas in. Man blir nästan lite sentimental när man tänker tillbaka och samtidigt så känns det skönt att lämna det som varit och gå vidare i livet. Nyåret ger liksom en nystart på något sätt. Det finns så mycket man vill med det nya och man önskar och hoppas på massor.

Vad jag inför 2015 önskar mest av allt är kärlek och vänskap. Känns som om 2014 var året där alla påhopp och elakheter har funnits både här och där, i alla fall när jag just nu tänker på hundvärlden. Jag hoppas väldigt mycket på att 2015 kan ge oss en ny start och ett vänligare klimat och en vänligare ton mot varandra. Det pågår så mycket skit runt om i världen i alla fall. Så att behöva ta emot hot och elaka ord och anonyma anmälningar och mail hoppas jag är ett minne blott. För allt detta känns så himla 2014!!

Dags att gå vidare och visa att vi människor faktiskt är goda och vänliga och också fulla med respekt inför varandra. För mig kommer ordet respekt betyda mycket år 2015. Är så innerligt trött på alla små poliser som tycker att alla andra hela tiden gör fel hela tiden och att man då givetvis själv gör allt så himla rätt och riktigt. Dags att sluta döma varandra och istället ta ansvar för det man gör själv med sitt liv. För konstigt nog så lever oftast inte dessa små poliser ens efter sin egna lagbok. Livet är liksom lite för kort för att gå omkring och fundera och lägga energi på vad andra gör eller vad de har.

- Så ja, ordet respekt kommer betyda mycket. Vi skall finnas för varandra, stötta & hjälpa varandra. Vi måste kanske inte älska varandra, men vi skall ha stor respekt inför varandra. Allt blir så himla mycket trevligare och lättare om vi har det. Det skall va gött och leva... Allt låter väldigt kylsigt när jag nu läser vad jag precis skrivit. Men jag tror ändå att vi alla vill ha en positiv och glad tillvaro i våra liv och i vår framtid.

Nu hoppas jag att ni är försiktiga och tar vara på varandra idag. Jag hoppas ni alla får en fantastisk nyårsafton och kväll och att det nya året ger oss hopp, kärlek och värme. Allt skall vara i positiv anda och inget annat. Dags att lämna 2014 och ta fullfart mot 2015...... - See you ALL next year!!

GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer: