söndag 30 november 2014

UTSTÄLLNING PÅ ÅBY TRAVBANA

BIS-VALP
Aquavit Miss Money Penny

Så nu har jag hunnit slumra lite på soffan medan Per har kollat på film. Jag har haft en riktigt trevlig och spännande dag idag. Massor med trevliga människor och massor med fina hundar. Tror det var sammanlagt 400 valpar anmälda tills idag.

Jag fick äran idag att döma grupp-9 raserna, sedan också grupp-9 i finalen och slutligen även BEST IN SHOW. När jag sedan fick in mina raser i gruppen så kom det in en liten svart/vit Bichon Havanais och med hela sin uppenbarelse bara säger - Tjena här är jag!! Vissa hundar bara har DET och liksom sticker ut i mängden. Hon dömdes inte i rasen utan mig utan av Lisa Molin då jag hade fått lite för mycket hundar i min ring. Men så himla jättefin!!

Men det var givetvis många andra fina hundar där också, jag hade en fin Chinese Crested som BIG-2 och en jättefin Cocker Spaniel som BIS-2. Många fler fina hundar var det och som jag sa tidigare många trevliga människor.

Stort tack till Boxer Klubben för att jag fick äran att göra detta, Detta var en ny erfarenhet för mig men en erfarenhet som bara var och är positiv. Allt var så välorganiserat och fint ordnat men jag vet att denna utställning alltid har varit en väldigt populär utställning. Jag minns själv när jag sprang där på Åby Travbana som fjortis med mina första hundar och då faktiskt även ibland under Boxerklubbens arrangemang. 

Nä, nu tror jag att jag skall fortsätta och vila mig lite, känner att jag inte riktigt kan tänka klart. Får lägga upp lite fler bilder och mina tankar från denna dagen i morgon istället. Ha en fortsatt skön söndag och första advent! 

4 kommentarer:

Kim Foss Johansson sa...

Du skall ha en stor eloge för ditt fina sätt med alla valpar i ringen idag!Alltid härligt att träffa nya trevliga och goa domare!

Vouges sa...

Åh, stort tack det gör mig glad att höra Kim. :)

Malin sa...

Du ska ha stort TACK för din fina bedömning och trevliga sätt mot både hundar och utställare!!! Precis så som vi vill att det ska vara på en inofficiell valputställning.

Hoppas du vill komma tillbaka och döma hos oss flera gånger!!!

/Malin

Vouges sa...

Tack Malin, tack själva för att jag fick komma till er fina utställning. Jag kommer gärna tillbaka!! ;)