måndag 27 oktober 2014

UTSTÄLLNING


Igår var vi på utställning hela dagen lång så jag var lite för trött för att blogga igår när vi kom hem. Lite tråkigt såhär i efterhand men jag fotade inte en enda gång under dagen så jag fick idag istället fota katalogen.

På utställningen så satte vi oss en stund och tittade på Japanese Chins, tror det var ca 85 hundar anmälda vilket var väldigt kul att se. Vi såg i stort sett alla hanar och ett och annat guldkorn kunde vi allt hitta. Så kul att få se så många hundar på en och samma gång. Resten lämnar vi där...

Cavalierenas ring låg bara några meter från Japparnas så vi kunde lätt och enkelt svischa mellan ringarna. Cavaliererna har vi ju sett många gånger genom åren och även här finns ett och annat guldkorn att vila ögonen på. Såg även lite nya hundar igår som jag tror kommer ha en lysande framtid. Bedömningen här blev lite annorlunda då jag tyckte att de bästa hela tiden var typ 2:a eller 3:a. Men vem säger att jag har rätt?? 

- Nåväl, vi hade en väldigt trevlig dag och fick pratat med massor av människor, det blev nog egentligen mer prat igår än att titta på hund faktiskt. Vi hamnade på lite olika partys i lite olika hallar och på det ena partyt så hamnade vi bland King Charles människorna och jag fick se en ny favvis. En underbart söt och väldigt fin liten Blenhemin Charlie flicka. Där fick jag lite känslan, - Åh, vill ha!!! 

På vägen hem så stannade vi i Wetherby och köpte oss den största och godaste Fish N´Chips jag någonsin ätit. Det var stor och mäktig men efter en lång dag på en utställning så gick allt ner. 

Idag skall vi göra en liten utflykt till Metro som är ett mega stort shoppingcenter i Newcastle. Sedan i kväll skall vi packa ihop oss och ladda inför vår långa hemresa som startar i morgon bitti......

Inga kommentarer: