måndag 27 oktober 2014

METRO CENTRE


Idag har vi varit på ett ställe som heter Metro i centrala Newcastle. Egentligen skulle vi besöka Kennel Ricksbury idag men det blev avbokat då det kom annat emellan. Detta köpcentrum har bara tills för några eller något år sedan varit det största shopping stället i hela Europa. Att släppa in mig där är kanske inte är så himla bra, allt från skor, tröjor, jackor och byxor mm bara låg där och fullkomligt skrek, - PETER.... PETER....

- Men åh, vi skulle ju bara titta men det blev lite shoppat så klart. Vågar och orkar inte berätta vad som fick följa med hem. Men detta köpcentrum är kanske ändå lite för stort när jag tänker efter. Men kanske mest för att jag inte hann men allt, missade kanske massor med bra ha saker. Men vad gör det, får väl ta en tur tillbaka igen inom kort. Hittade massor med roliga märken som typ SuperDry, shoppade inget där utan gav Per i uppdrag att få det till Freeport istället. - Hahaha... så närmre och bättre än så kan jag ju inte få det, eller hur?

Julen är redan framme över hela centret vilket kanske känns lite tidigt då det fortfarande "bara" är oktober. Men allt blir ju tidigare och tidigare nuförtiden. Bara att vänja sig att dessa ställen gör allt för att lura oss kunder till att shoppa mer, oftare och massor. Och jag är som många andra lättlurad när det kommer till sånt... Hum...

Nä nu skall jag sätta igång med att packa ihop oss så att vi får med oss allt hem. Lika bra att göra det idag så att man liksom bara kan gå upp i morgon och sätta sig i bilen och dra. Det är ju en lång resa hem och då gäller det att planera lite så att man slipper rota runt i allt man har med sig om det är så att man skulle behöva komma åt något. 




Kanske är det en kula för mycket. - To complete the picture.. :D

Inga kommentarer: