tisdag 30 september 2014

BESÖK

Idag fick jag oväntat men trevligt besök. Detta besök kom från Svenska Kennelklubben och dess kennel konsulenter. Lite jobbigt är det ändå att öppna dörren i typ pyjamas, för när man har smått som behöver pass och tillsyn så lever man ju lite så. Man ser likadan ut dag som natt...


Men det är bara att öppna dörren och se glad ut, kanske dra en eller två händer genom det rufsiga håret som är sådär lagom snyggt efter att man la sig med blött hår igår. Men nu var det ju inte mig de skulle inspektera, utan hundarna. Men på dagarna går jag här rufsig i håret, orakad och i kläder som typ ett urtvättat linne eller tröja och mjukisbyxor med stora knän som verkligen har sett sina bästa dagar. Men jobbar man och lever man med hundar 24/7 så blir det inte så ofta man sätter på sig dyra och finare kläder..

Förr i tiden fick jag nästan byta kallingar efter ett sånt här besök, för man ville ju liksom visa upp sin allra bästa sida. Men man fick då ibland känslan av att bli tagen med handen i kakburken. Men idag känner jag inte alls så, jag har inte bytt kallingar denna gången i alla fall. Jag är inte perfekt, men jag är heller inte rädd för att öppna min dörr och visa hur mina hundar ser ut till vardags och hur jag bor och lever med dem. Är något fel så givetvis tar jag till mig det och ändrar så att alla blir nöjda. Men idag var alla nöjda och jag måste inte ändra något, även om jag vill ändra massor så att det blir ännu bättre.

Men Rom byggdes inte på en dag och vi har massor med idéer om hur vi vill ha det när allt är klart. När det nu kan bli klart är lite oklart för med hundar blir aldrig nått riktigt klart för det kommer hela tiden något annat i vägen. Det funkar ju bra som vi har det nu, så det är egentligen ingen panik.

Tycker det är bra att man ibland får oanmälda besök av SKK och deras konsulenter då och då. De har en bra förståelse för hund och att det är hundar alltså djur vi pratar om och jobbar med. Länstyrelsen är väl också ok men här pratar man kanske mer om paragrafer än hund. Tror att många ser dem när de kommer lite som Poliser men de är ju faktiskt till för att hjälpa, komma med råd och tips och sånt.

- Nä fasen, nu ligger jag lite efter i mitt schema för dagen och måste sätta lite fart!!!

Inga kommentarer: