måndag 25 augusti 2014

PEPP VECKA!


Tänkte jag skulle försöka ha en "Pepp Vecka" då kanske helt för mig själv. Mest för att jag ofta tycker att det allt för ofta diskuteras i negativ form, men då mest och oftast i hundvärlden. Det är inte riktigt så i det "riktiga" världen. Men i hundvärlden så är det lite andra "lagar & regler" som verkar gälla.

Många säger saker som kanske inte alltid är så himla snälla. För erkänn, det tycks och sägs en hel del - Eller hur? Säkert inget illa menat men det blir oftast någon som blir lite ledsen i alla fall. Känns också ibland som om det finns människor som medvetet vill vara lite elaka och sänka andra för att kanske framhäva sig själva och visa hur bra man är själv. Detta är ju lite skrämmande tycker i alla fall jag.

Sedan finns det ju de som retar sig på allt och alla. Typ vad de lägger ut på Facebook. Eller hur många "likes" de får och inte. Lite tragiskt att vissa verkligen lever för FB, analyserar allt och alla. Då oftast inte i positiv mening. Släpp allt sådant skit och trams och gläds med andra istället.

- Nä, denna vecka är det "Pepp Vecka", en vecka då vi (eller i alla fall jag) tänker lite mer positivt och då också kanske mer pratar om mer positiva saker och kanske till och med kan ta steget och klappa varandra på axeln och säga att man gör något bra, eller nått! Jag vet inte men att man mer och tydligare visar att man uppskattar varandra och har lite respekt oavsett på hur vilket sätt vi jobbar eller gör. För med hundar finns inget facit, alla gör vi olika men alla gör också sitt allra bästa.

Då ska vi inte prata om hundar man INTE gillar, kanske skall man fokusera på de som vi gillar istället. Typ så... För ibland blir det när man hör saker som inte alltid är så snälla att man hamnar lätt i en negativ spiral själv. Det gör jag ofta även om det inte ens handlar om mig eller mina hundar. Jag blir bara trött och ledsen på andras vägnar. Man tappar liksom energin, fokus och allt man kanske hade tänkt att göra och hade planer för. Man får liksom känslan då och då att det är ingen ide. Jag vet att jag inte är ensam om att ibland få den känslan. Det behövs faktiskt inte så mycket för att självförtroendet skall få sig en liten törn, eller att man får känslan att det man har inte räcker till och duger.


Så "Pepp Vecka" alltså, en vecka i positiv anda där vi alla kan få känna oss bra och att vi duger precis som vi är. Hjälp varandra, stötta varandra för oavsett så kommer vi alla ha nytta av resultatet. Att vi alla gör vårt bästa och verkligen får jobba och göra det vi tror på. Förhoppningsvis blir det inte bara en "Pepp vecka" utan en hel "Pepp September" och så fortsätter vi gärna efter det också....

Känner redan att jag är både gladare och piggare efter att ha skrivit detta. Vilka är på?

Inga kommentarer: