torsdag 28 augusti 2014

LEVERANSER...

Många tror nog att det är jag som shoppar mest i denna familjen, men jag ligger i lä kan jag säga. Ta bara Johanna som fortfarande inte har ändrat sin adress. Vår brevlåda är full stup i kvarten från diverse postorder företag som Nelly och Bubbelroom. Så jag tror faktiskt att Johanna är Shopper No:1..

No:2 är Per, utan tvekan och helt utan konkurrens. Bara för ett tag sedan kom han hem med en helt ny kaffemaskin. Men visst jag klagar inte, gott kaffe vill väl alla ha. Men Per har också blivit en jäkel på att beställa saker på nätet.

Häromdagen kom det ett helt tak. Detta tak kom på en stor och tung lastbil från Schenker. Jag hatar dessa leveranser för jag vet att chaufförerna alltid är sura när de kommer fram. De är sura för att vår väg den sista biten är väldigt smal. Dessutom är det en massa träd efter vägen som slår i deras bilar. Väl framme så är de sura för att de inte kan vända sina stora vrålåk.

När taket kom så fanns ingen lift utan chauffören öppnade hela sidan på lastbilen och vi fick lyfta ner taket som "bara" vägde typ 150 Kg. Men det gick bra faktiskt, och konstigt nog så var den en väldigt glad och trevlig farbror som lämnade av det. Men jag blir alltid så stressad när någon som jag inte ens känner skall komma hit och vara sur och irriterad på något jag inte kan påverka. Jag kan ju liksom inte bygga en motorväg ända fram till huset. Ibland undrar jag hur de tänker och hur de tror att människor bor? Vi bor på landet och då är det som det är...


Idag kom det ytterligare en leverans. Men denna kom med Posten och deras lilla postbil kommer ju lätt och enkelt fram. Denna gången har Per tydligen beställt däck. Men jag undrar hur han egentligen tänkte då det bara kom TRE!??! - Hahahaha...

No:3 är kanske jag, för i den ordningen tycker nog jag att det är. Men jag vet inte om Johanna och Per håller med mig....  :)

Inga kommentarer: