lördag 26 juli 2014

TRÖTT


Idag har jag mest lullat omkring, pillat mig i navel och lyssnat på September hela dagen lång, det är typ det jag orkat göra. Det har varit lite för varmt och kvavt för att göra annat. Så jag är nu glad att åskan har dragit vidare och nu lämnat oss med lite normalare luft. Känns redan friskt och man blir lite piggare igen. För mest hela dagen har jag faktiskt känt mig trött och hängig. Detta trots att jag gick upp väldigt sent idag så kändes det som om jag aldrig vakande.

Tryckande åskvärme är ingen hit alltså. Jag har annars inget emot att det är vanligt varmt med idag var det faktiskt nästan lite olidligt ett tag. Vet inte om hundarna känner skillnad på tryckande värme och vanlig värme. För jag såg inte att en enda flåsade och hade det jobbigt. Var nog kanske mest bara jag...


Per har trotsat värmen och fått upp ny panel på hundhuset, han är fortfarande ute och grejar. Jag vet inte vad som har tagit åt honom, kan han ha fått värmeslag?? Tanken var tydligen att JAG skulle gundmåla detta i morgon. Men nu så kom ju det lite regn idag, så nu får det kanske torka innan man kan göra något. - Asså jag har sådan himla otur....  :D

På måndag eller kanske tisdag blir också den lilla altanen till gästhuset klar. Det går undan och allt blir så himla bra, och så himla mycket större än vad jag hade tänkt innan. Men bättre med för stort än för litet.

"Kissie", Vouges Roiyaru Dezaia har nu flyttat in till oss då hon skall ha valpar inom en vecka. Så kanske beror min trötthet på henne också. För hon kunde inte ligga still, hon flåsade och höll på hela tiden så jag fick liksom inte ro. Vet inte varför, för i vårt sovrum är det svalt och skönt. Bästa rummet i huset, kanske var hon bara lite obekväm att ligga där då hon inte brukar sova hos oss. Hoppas både hon och jag sover bättre i natt.

Som sagt, har lyssnat på gamla låtar av September Petra idag, la ut en låt tidigare idag och har förstått att den kanske tolkades lite fel. Eller ja fel och fel... texten är ju som den är på den låten. Men jag la endast ut den för att jag tycker den är skön att typ ligga i min Fatboy hängmatta och lyssna på, och inget annat. Ibland blir det fel, allt man skriver och gör tolkas in, då på annat sätt av andra.... Tyvärr inte alltid till det positiva.. Men, men "sånt är livet"....

- Nä, nu säger jag Natti och passar på att önska alla som skall till Ransäter - Lycka till!!

Inga kommentarer: