onsdag 30 juli 2014

MYGGOR OCH ANNAN SKIT...

Nu är i stort sätt våra två nya altaner klara, bara en trappa som skall upp till Gästhusets. Sedan har vi nu två nya altaner att njuta av resten av sommaren. Men alla dessa jäkla knott och mygg, de förstör ju allt. Vi bor nära en å, så visst blir det fuktigt och med det kommer ju dessa kryp flygandes. De har alla möjligheter att föröka sig i massor. Sedan har jag fått lära mig att det bara är honorna som suger blod. Är jag förvånad? - Bloodsuckers......



Googlade lite och hittade flera toppen maskiner som löser detta problemet. Kanske inte så billiga men ändå, kan ju vara värt att göra något så att man kan njuta av sommaren och kvällarna innan hösten kommer. HÄR hittar ni dessa fantastiska maskiner som tar död på alla mygg och gör det fritt från mygg och hemska bett. Någon som har en sådan här? Funkar den bra?


Sedan på tal om maskiner.... idag kom Per hem överlycklig och glad över en annan sorts maskin som han kom kånkandes på. Men just nu är jag för trött för att gå in på den också, så den nya medlemmen i vår familj får jag presentera i morgon. Sedan fick jag en liten demonstration av en helt annan faktiskt maskin i förrgår. En sån maskin som varje hund människa skulle/borde ha hemma. Hur har vi liksom kunnat leva utan? Men den tar vi också i morgon.

Denna dagen har varit lite konstig på många sätt, kanske därför jag är så trött och min energi är som helt borta. Det blir sängen tidigt idag för att ladda för en ny underbar dag i morgon....

Inga kommentarer: