torsdag 29 maj 2014

"VÅRA VALPAR"


Ibland känns det nästan som om det nästan är lite skamligt att lägga ut att man har valpar tillsalu. Jag vet inte riktigt varför det har blivit så. Men visst, vissa forum kanske är "bättre" än andra. Varför vet jag inte, för hur skall folk där ute kunna veta att man har valpar om man inte annonserar?

Facebook är vad jag förstår nästan tabu att lägga ut att man har valpar tillsalu. Men många bombarderar ändå Facebook med bilder på valpar, men då utan att skriva att de är tillsalu. Men ändå på något sätt så visar man ju ändå upp att man har valpar. Fast det har visserligen kommit fler och fler sidor även där som av någon konstig anledning är helt ok att lägga ut - Valpar tillsalu. Det är Ok, så länge man lägger dem där och inte i sin privata profil.

Blocket lika så, eller liknande sajter är också tabu på nått sätt. Visst finns det mycket som inte är bra där. Men har man något bra så borde man ju egentligen visa upp det och konkurrera lite med det som kanske är mindre bra. Eller hur? Dagstidningarnas annonser blir också färre och färre... - Why?

Nä, lite diskret skall man tydligen lägga ut på sin egna hemsida (som många inte ens känner till eller hittar till) att man har valpar. Fast där är det helt ok att skriva så det ryker. Vissa tar verkligen i och sparar på inget så att man nästan får känslan av att "dessa" valpar är bäst i världen. Många är verkligen duktiga säljare och skulle lätt som en plätt kunna sälja ton med sand i Sahara. Annars verkar det också ok att använda rasklubbarnas valphänvisningar, men då måste man ha följt rasklubbens regler och rekommendationer. Och har man gjort det så är det ju lite extra fint, så fint att man nästan får en liten guldstjärna i kanten någonstans.

Men ok, nu har i alla fall jag uppdaterat med att vi har två små killar som söker nya hem. En Cavalier och en Japanese Chin. Har ju även tre Japanese Chin tikar kvar här hemma. Men där har jag inte riktigt bestämt mig om hur jag skall göra. De får gå här ett tag till innan jag kan ta ett riktigt beslut. Valparna  som söker nya hem och familjer har jag idag lagt ut på Köpahund.se som drivs av SKK(Svenska Kennelklubben). Men ni kan även hitta valparna i fliken "Våra Valpar" här ovanför, eller om ni så vill - klicka HÄR

Inga kommentarer: