tisdag 27 maj 2014

TISDAG


Tisdag idag och vad är bättre än att starta denna dagen med en stor kopp kaffe. Hundarna är ute och lufsar i morgon solen och jag sitter bara här och glor. Vet inte riktigt vad jag skall hitta på idag. Men det blir väl allt det där vanliga... 

Det är många som visar intresse för mina Jappe valpar. Vilket jag måste säga är väldigt roligt och jag känner mig både stolt och glad över all respons jag får, då faktiskt från världens alla hörn. Jag svarar så gott jag kan och då samma till alla, att jag inte riktigt har bestämt mig för vem som skall stanna och inte. Och att jag vill ge det lite mera tid. Men alla är tyvärr inte lika förstående och snälla utan blir faktiskt lite sura. Jag får otrevliga svar tillbaka och en dam från ett annat land ger sig verkligen inte. Hon skriver att priset inte har någon betydelse, hon SKA bara ha en. Allt för att hennes dröm är att föda upp en World Champion!!?

Hon fortsätter och maler och maler och jag försöker verkligen svara henne på bästa sätt. Att jag då bland annat än en gång inte ännu har bestämt vem som stannar, att hon inte är ensam om att ha visat intresse osv... När jag sedan inte svarade henne på direkten så fick jag igår kväll en rad. - Thank you for your response.Goodbye. Vet inte, men att skicka mig otrevliga meddelanden gör ju inte att jag direkt får någon lust att sälja just henne någon valp. Men det är ju bara hennes förlust!!

Men ok, vi är alla olika och vi är alla inte kanske alltid lika smidiga. Men jag känner inte ens denna dam. Blir lite förvånad faktiskt.... Jag VET att jag är både svår och lite extra löjlig med mina Jappar, men jag vill bara att de skall få det bra. Sedan vill jag också ge det lite tid, såpass mycket tid så att jag lite mer vet vad jag skickar till någon som vill ha något bra. Har inte exporterat speciellt många hundar genom åren. För skall jag verkligen exportera något så skall det också vara något som jag kan stå för. Hur vet jag att en valp som bara är 10 veckor, som växer så det knakar verkligen blir något bra?

Ibland känns det som att det bara skall stressas fram ett köp. Jag har verkligen inte bråttom på något sätt och dessa fyra valpar är ju faktiskt inte de sista Jappe valparna jag kommer att ha. Kommer flera, kanske snarare än vad man tror så varför stressa fram något som faktiskt inte känns helt ok?

- Nä, nu skall jag ta itu med min dag. Detta med att sälja hundar är inte alltid lätt. Känns som om man blir mesigare och blödigare med åren. Jag trodde nog att man skulle bli mer härdad efter ett tag. Men det går åt fel håll, i alla fall för mig.... 

Inga kommentarer: