torsdag 24 april 2014

TITTUT!!


Idag har jag bara haft en mysdag, en sådär dag då man bara gosar med valpar eller sätter sig ute i hundgården och bara glor och umgås med de vuxna hundarna. Så skönt att bara få sitta där och titta och studera och inte göra något med en god kopp kaffe i handen. Det kallar jag kvalitets tid!! 

Hade valpköpare här igår som tittade på Cavaliervalpar. "Kelly", Vouges Silver Coin och hennes valpar behöver kanske också fotas snart. Men de ligger bara där ännu, tjocka som flodhästar och sover. Den tiden de är vakna så äter de bara. Så ännu blir det inga roliga foton.

Annat är det med de små Jappe valparna efter "Kenzo", Ch. Aranel Kenzo och "Kiki", Ch, Homerbrent Chinki. De börjar bli små urgulliga hundar och jag vet inte vad jag skall ta mig till när jag ser dom. Så gulliga och näpna, får nästan panik över vad jag skall göra med dem. För det är så konstigt när det gäller Jappar och Cavalierer. För när det gäller Cavalierer så är det så många och i stort sett bara i Sverige som vill ha. Men inte på jappar, men där är det också många som vill ha men alla bor så himla långt bort och då i andra länder.

Den dagen den sorgen, det löser sig säkert. Man får leva i nuet och njuta av dessa små sötnosar ett tag till. Nä, nu skall jag nog kanske se till att alla dessa små liv får lite mat i magen....

Inga kommentarer: