onsdag 26 mars 2014

TRE DAGAR

"Kiki" den stolta modern...
CH. Homerbrent Chinki
(GBCH Homerbrent Kandai-Na - Homerbrent Nihon Siki)

Tiden går så fort och "Kiki' & Kenzo's" små valpar är redan tre dagar gamla idag. De har även gått upp i vikt, och det i ett rasande tempo och nu väger alla långt över 200 gram. De är fortfarande lika fina och lika jämna.

Att ha Jappe valpar vs Cavalier valpar är en väldig skillnad. I alla fall när det kommer till att vara tysta eller inte. Cavalier valpar skriker och piper mest hela tiden. De piper även fast de till och med har tutten i munnen, de verkar liksom aldrig nöjda. Jappe valpar däremot är så tysta, man hör knappt ett pip från dem.


Så himla skönt för mig som har dem alldeles nedanför min säng. Jag får sova och jag behöver inte hoppa i och ur sängen hela tiden för att kolla om allt är som det skall. Visst jag hör när "Kiki" hoppar ur korgen då det kanske är lite varmt. Men annars går allt toppen och "Kiki" sköter allt till 100%.



När allt går så bra så känner ju även jag mig pigg och glad. För att hålla koll på valpar 24 timmar om dygnet tar annars styggt. Man blir som ett vandrande lik och hjärnan är inte med alls. Man känner sig nästan sjuk. Men inte nu, är pigg som en mört och allt går som på räls.... :D

Inga kommentarer: