lördag 22 mars 2014

SUPER DUPER DAG


Har haft en super duper dag med en resa som bar mot Värmland och Kari och Dan på Glittertinds kennel. Vi hade det så "nydeligt" och så "koseligt" med att fika och titta på lite fina hundar. Några unga spännande hundar som har framtiden förför sig. Skall bli kul att följa dessa ungdomar på deras resa. Sedan måste jag säga att det är lite kul att se alla mina "gamla" hundar som de har.

"Baby", Vouges Million Dollar Baby som inte allt för länge sedan hade valpar hos oss. Eller ja, en valp. Vouges Johnny Cash. Hon blev helt galen när hon såg oss. Hon hoppade och studsade som en liten kanin och verkligen visade att är här jag. - Kul att ni kommer på besök. Jag blir helt fascinerad av vad hundar ändå minns och vad de kommer ihåg. För det gick inte att ta miste på att hon kände igen oss. De andra som också har bott här kom fram och typ sa,  - Tjena! Sedan lufsade de vidare igen...

Fick även klämma och känna på tjocka magar, och en av dessa tjockisar följde med oss hem. Så nu skall vi bara hålla tummarna att allt går enligt avelsboken. :D


Jag märkte dock att jag inte riktigt lägre är van att sitta still så länge i en bil längre. Kroppen liksom värker och mest då i ryggen. När man åker på utställningar överallt i landet helg efter helg så får man liksom in vanan och vägarna känns inte så långa. Men vägen från oss till Kari & Dan är ju inte den roligaste precis även om den har blivit lite bättre de sista åren. Men det är en bra bit som det inte har hänt någonting alls, känns som en liten, liten landsväg. Men en väldigt trafikerad sådan.

Per förklarade för mig att det inte har något med vana alls att göra. Det är åldern som tar ut sin rätt. - Men vet ni va... jag vägrar. Det är vanan, så är det bara. finns inget annat att skylla på. Eller hur? - Hahahaha...

- Nä, nu skall vi slänga ihop lite middag och sedan bara mysa av vad som är kvar av denna lördag.

Inga kommentarer: