lördag 22 februari 2014

GRÅ DAG!!

Idag har det verkligen varit en grå dag, så himla fuktigt och trist ute. Så vad gör man då för att få en lördag att gå. Jo, man följer Pers förslag om att åka till Mediamarkt vilket är som ett stort Toys 'R Us varuhus för honom. Men visst är det härligt när "gubbar" kan bli som barn på nytt!! - Hahahaha

Siktet var inställt på att köpa en ny dator till TV'n. Detta tyckte jag kanske var lite onödigt då den vi har faktiskt funkar. Men jag kan hålla med om att den varit lite seg det sista. Men visst, den är ju inte direkt super ny!! Dessutom har vi 2 Ipad, 2 iphone, 1 Mac, 3 andra bärbara och 2 stationära datorer. Jag tror faktiskt vi har flera typ sådana saker gömt i någon garderob. Men känner jag Per så kommer han snart hem med en ny dator i alla fall. El Giganten ligger ju alldeles intill Freeport....

Per älskar sådana butiker, han bara går där och kollar på alla möjliga apparater som finns. Typ sånt som gör att internet med wifi funkar bättre och starkare. Även om allt funkar hemma så kan det ju alltid fungera bättre... Då behövs det en massa olika sändare till detta förstår ni. Det finns med en massa sladdar och utan, alltså trådlöst. Så det blev nån sån apparat idag och den är nu installerad. Så nu hoppas jag att jag kan se Mellon ikväll.


Mitt "Husfru" inköp idag blev en ny kanna till vår Moccamaster. Den vi har nu börjar bli sliten och då var det ju toppen att man bara kunde köpa en ny kanna och inte en helt ny bryggare och allt. Toppen med reservdelar, om man nu kan kalla en hel kanna för reservdel.

- Nä, om man kanske skulle ta sig en kopp och kolla lite på TV....  ;)

Inga kommentarer: