fredag 31 januari 2014

DÅLIGT SAMVETE?!


Visst har man ständigt dåligt samvete för att ens hundar kanske inte alltid riktigt får den uppmärksamhet och sånt som man vill. Ni förstår nog hur jag menar. Men när man läser vissa nyheter så inser jag ganska snabbt att mina hundar faktiskt har det riktigt lyxigt.

Har precis läst ÄNNU en artikel om vanvårdade och misskötta djur. Något som jag verkligen HATAR att både se och läsa om. Men i dagens samhälle och upplysnings Sverige så är detta svårt att undgå. Tror ingen missar dessa nyheter som faktiskt också gör att hjärtat slår till en extra gång.

Något som också gör mig riktigt ledsen just i denna story är, om jag nu inte har helt fel alltså. Men har jag rätt så finns minst två av mina "Barnbarn" på detta ställe. Alltså ingen hund direkt från mig men avkommor efter en hund som jag sålt.

Min tanke med att födaupp hundar var nog inte riktigt att de tillslut skulle hamna såhär. Oavsett så har jag ingen som helst makt i detta, då jag tyvärr inte kan styra var mina hundar hamnar i nästa led, så att säga. Men det gör mig ont i hela min kropp, att bara veta att mina älskade "xx" och "xx" har barnbarn som lever såhär.... - Ville bara säga det!!

Hoppas att det löser sig till det bästa och att hundarna verkligen får en andra chans. En chans att komma till nya familjer och då leva de liv de förtjänar. För tyvärr är avlivning ofta ett alternativ i sådana här händelser.  De stackars hundarna har ju inte valt hur de skall bo eller var de skall hamna. Detta styr bara vi människor, och ibland undrar jag verkligen hur det står till hos vissa. Någon uttryckte det så himla bra för ett tag sedan. - "Hjulet snurrar men hamstern är död!"

Ni kan läsa hela artikeln HÄR!!

Inga kommentarer: