onsdag 29 januari 2014

ARV?


Vet inte men ibland går nog en del mer i arv och mer än vad man kanske tror. För det första så bloggar även min äldsta dotter Madelene. Ni hittar hennes blogg HÄR, med ett inlägg om en dröm och mig och Per. Sedan jobbar hon numera som frisör och jobbar dessutom ihop med sin farfar. Men någon hund har det ännu inte blivit.

Hund, eller Cavalier har istället hamnat hos Pers dotter Johanna som har "Mia", systern till vår "Mindy". Hon jobbar i stort sett ihop med Per då hon jobbar som butikschef i butiken "Accecoarkompaniet" på Freeport.

Pers son Jens är precis som sin pappa, duktig och ambitiös. Men går kanske lite sin egna väg. Blev Sveriges yngsta restaurang chef på MacDonalds på rekord tid. Tror inte riktigt han nöjer sig med detta utan vill mer och längre. Ingen hund här heller.

Min yngsta dotter Julia är mer som mig, lite velig och kan inte riktigt komma på vad hon vill bli när hon blir stor. Denna gåta har jag själv inte löst ännu, för jag funderar fortfarande på vad jag vill bli när jag blir stor. Vet att även hon har planer på att kanske börja blogga, hund har hon också och är precis som mig, tycker om alla sorters djur.

- Öh, något måste ju ändå gått i arv, eller hur?? Tror nog att valen barnen gör i livet är ofta väldigt lika sina förädlar. Fast jag har ofta och länge funderat på hur jag egentligen fick detta stora intresse för hundar? Visst har jag har stor släkt, men när jag växte upp så var det bara min moster som hade hund, en Collie. På senare år har det blivit flera som skaffat hund. Där jag kanske påverkat lite då både min faster och en kusin har eller har haft Cavalierer....

- Så man blir nog ändå lite som man umgås!! :D

Inga kommentarer: