lördag 28 december 2013

SÅ HÄRLIGT

Julen är ju ändå en underbar tid. Man umgås med släkt och vänner och bara är. Sen efter jul är det lika skönt. Man slappar och njuter och fortsätter med att äta massor. Det har i alla fall vi gjort. Man tillåter sig att inte ha en massa måsten och stress.

För mig som är hemma på dagarna helt själv med hundarna så är det riktigt mysigt att ha Per hemma lite mera. Men samtidigt blir jag förvirrad, för alla mina rutiner blir helt rubbade. Jag tappar helt vad klockan är och även vilken dag det är. Men samtidigt är detta lite skönt, för vi är allt för ofta slavar under både tid och klockan. 

Dessa dagar har vi kommit i säng sent. Fast vi kommer aldrig i säng i tid i vanliga fall, men nu har det blivit ännu senare. Så vår tids rytm har helt rubbats, med sena kvällar med massa bra filmer och då även långa sovmorgonar. Det konstiga är att även hundarna har lika snabbt fallit in i våra nya rutiner. 

Så visst är det härligt med lite ledigt och bara få vara. Tycker man skall unna sig detta ibland och vad passar då bättre än att göra det över jul. För snart börjar ett nytt år och då får man ta sig i kragen igen och komma in på rätt spår och rutiner igen. 

Igår slappade vi mest och tittade på både bra och dåliga filmer. Allt är ju inte så bra, kanske beror det också på vilket humör man är på. Men x-antal filmer har denna jul gått via våra ögon. Så idag tog vi oss ut och shoppade lite. Ingen av oss orkar med alla dessa butiker som har rea. Orkar inte med alla dessa människor som trängs och skall hitta fynd. Inte vår grej helt enkelt... 

Så idag hamnade vi på Bauhaus. Kanske inte mitt favvis ställe, men vi hittade lite kraffs i alla fall. Så lite shopping blev det även idag. Men med all vår slappar tid så har jag inte varit så flitig med att blogga. Finns inte så mycket att blogga om när man bara ligger i kallingar under en filt i soffan och tittar på film, Så skönt att även bloggen får lite jul ledigt. 

 
Idag har jag också försökt hitta plats till alla Pers skjortor. För nu när han är hemma så har han inte använt några. Plus att han fick nya i julklapp. Så allt är nu rent och då finns det faktiskt inte plats. Helt otroligt, så nu får han stopp på skjortor ett tag framöver. Annars får han faktiskt skynda på bygget av en "walk in closet" som är planerad. Då skall de väl få plats. Själv fick jag även ett par rosa strumpor och färgglada kallingar från Björn Borg. För minst en gång om året skall man väl vara ren under, och det är väl i juletid? 

Inga kommentarer: