fredag 22 november 2013

VOUGES ROIYARU RO-ZU

VOUGES ROIYARU RO-ZU
(Ch. Aranel Kenzo - Ch. Homerbrent Chinki)
 
Lilla "Rosie" har många namn, Ros, Rosa, Ros-Ros, Råsa mfl. Kärt barn har ju många namn säger man ju. I stamtavlan heter hon dessutom Vouges Roiyaru Ro-Zu. Hon har fått ett litet bad idag och är inte borstad efter det. Därför ser hon lite extra rufsig ut, men det är ju bara gulligt!

 
Tiden går så fort och hon är redan 8 veckor. Hon ser stor ut på bilderna men hon är liten, men har ett väldans humör och väldigt stort ego. Så stort att mamma "Kiki" nästan lite har gett upp. Hon tycker numera att "Rosie" bara är jobbig och klängig. Så jag får försöka komma på någon bra lösning så att "Kiki" kan få lite lugn och ro, men samtidigt så att inte "Rosie" känner sig ensam. Tror att hon har fått mycket av sitt vilda och gå på humör från pappa - "Kenzo". 

Nu har lilla "Rosie" och alla andra fått sin mat och jag är färdig med att städ och fix inför helgen. Så nu skall jag ta Fredag och bara lägga mig och slappa. Har fortfarande lite ont i halsen, men jag tror ändå att det är lite bättre än vad det var igår. Så vi får hoppas att det går åt rätt håll.

Hoppas ni alla får en fortsatt underbar fredag och en lika fantastisk helg!!



Inga kommentarer: