fredag 22 november 2013

NY HOBBY

Med Facebook och andra sociala medier så har det också kommit fram massor med hobby proffs. Alltså de som kan och vet allt men egentligen kanske är amatörer men som kör sin hobby grej liksom. En del tar verkligen detta på allvar och verkar köra på heltid. Ta bara alla hobby veterinärer som man numera stöter på överallt. Eller alla hobby psykologer som typ frågar hur man mår, som också då och då gärna kommer med en saftig diagnos. Eller alla hobby analytiker, de som skall analysera sönder allt och alla för att sedan drar sin helt egna slutsats. Då gärna utan att ens känna personen eller personerna i fråga.

 
- Öh, jag vet inte men herregud så många gånger jag har skrattat åt alla dessa slutsatser och analyser. Vad har hänt egentligen? Jag fick tillexempel ett mail häromdagen där man skrev att man efter att ha läst min blogg så hade man nu säkerställt och kunde nu dra slutsatsen om att jag vetat om att jag har haft SM sjuka Cavalierer i flera år. Jag har nu gått igenom min blogg men hittar inte att jag skrivit något om det någonstans. Kanske är det detta inlägg de menar och syftar på, jag vet inte. Men klicka HÄR, och gör er egen analys och kom sedan gärna med en slutsats!

Många vill också verkligen lära andra och lära ut all den kunskap men besitter, hur man tillexempel skall leva eller göra saker och ting. Gärna då redan efter typ ca 2-3 år i sitt ämne. Man visar upp sin finaste sida och hur duktig man är, men sen lever man inte eller så har man aldrig ens levt så själv. Men man är väldigt duktig och snabb på att säga att andra bara gör fel och man själv helt enkelt gör rätt och har rätt.

Vad skall vi dra för slutsats av detta egentligen, eller skall vi kanske göra en analys tillsammans. Någon som har lust kanske? Tänk bara på att detta är en hobby analys, så ni får inget betalt trots att det är en heltidstjänst, med ibland övertid och obekväma tider som helger och sena kvällar. Så till detta behöver jag nu bland annat en hobby veterinär, en hobby psykolog och en hobby analytiker, gärna fler i andra ämnen. För ju fler åsikter och proffs desto bättre. Annars går det ju inte rätt till, kanske kan "vi" tillsammans lura någon. Eller jag menar lära någon hur man skall vara och hur saker och ting skall vara och skötas!! ;-)

Inga kommentarer: