söndag 24 november 2013

ORKAR INTE MER...

- Nä, nu räcker det för idag med att pynta fram lite jul i stugan. Tänk vad mycket jobb det för med sig för en endaste liten stake. En hel dag och ändå är jag och blir jag aldrig klar...

För först skall man ju hitta den jäveln. Sen skall man kolla så att skiten fungerar. Sen skall den torkas och poleras. Sen skall man hitta en bra plats till den. Där skall man då trolla bort det som redan står där. Sen skall man torka och göra rent. Sen skall man även putsa fönster för att man skall få upp nya gardiner, som dessutom skall strykas. Och inte att glömma, leta fram alla förlängningssladdar... 
Sedan kör man samma procedur på nästa fönster och med nästa stake. - Men sicket jobb... Det var lättare att få upp den lilla granen på bilden. Men nu är i alla fall hela åtta lysande stakar och en stjärna, plus lilla granen på plats. Lite tur hade jag då alla utan en stake funkade, så det blir till att köpa nya små lampor imorgon. Sen är det bara lite kvar med gardiner och sånt men det fortsätter jag med imorgon. 

För nu vill jag bara slänga mig på soffan och jäsa efter att ha tryckt i mig en jättegod kyckling gryta som Per hade fixat till oss idag!! 

Inga kommentarer: