söndag 24 november 2013

DAGENS OUTFIT

 
Känner att jag har fått till lite julkänsla idag denna söndag, i min lilla röda dagens outfit. Så jag tror faktiskt att jag skall leka lite med alla mina stakar idag. Dags att få fram allt igen, känns sådär skulle jag vilja säga. Men lite extra ljus nu när mörkret är här är ju egentligen bara mysigt. Så vad gör man inte för konsten.

Så ja... Nu skall jag försöka ta mig in i förrådet där julsakerna står. Någonstans längst in kan jag tänka mig. Hatar förråd och att det aldrig är någon ordning på sådana ställen. I alla fall inte hos oss... Här slängs allt bara in, tillslut kan man knappt stänga dörren för att man sparar på alla bra ha saker.

Rörigt blir det för att man bara rotar fram det man skall ha och sedan lämnar man det så. Varför? Spelar ju ingen roll hur mycket smarta boxar och förvaringslådor med text om innehåll man har, om man ändå inte lägger tillbaka allt på sin plats när man använt det.

Men nu är det ju bara vi som ser hur det ser ut. Så fram med julsakerna och visa lite yta. Yta är viktigt utåt, så att alla tror att man alltid har snyggt, ordning och reda. Det gäller att visa lite "stake" om man vill komma någonstans här i livet. Fast man egentligen bakom den stängda dörren har noll koll... ;)

- God jul and have a nice day!! 

Inga kommentarer: