fredag 20 september 2013

VINTERPÄLS

Jag vet inte varför hundarna nu när kylan kommer kastar av sig sin päls, det är ju liksom inte bikini tider nu. Bilden ovan är från mina Jappar, efter att jag har borstat igenom dem. Man tycker på något sätt att de borde behålla den nu när vi går mot kyligare tider. Men nä, istället dröser det bara av och det är hundhår överallt.

Kanske dags att sätta på värmen hos hundarna så att de inte behöver ligga där helt nakna och frysa. Och kanske bädda med massor med gosiga filtar och plädar som de kan mysa och värma sig med.

Detta gör ju vi människor, alltså myser mer när det är höst och kallt. Igår låg jag och Per i varsin soffa under filtar och hade en massa tända ljus överallt. Detta är det enda som är mysigt med hösten, resten kan jag vara utan.

Inga kommentarer: