onsdag 28 augusti 2013

MYS MORGON

Idag väckte "Tina" mig igen 07:45. Hon har nu gjort det tre dagar i rad på exakt samma tid, otroligt att hon kan klockan. Sicken smart liten hund...

Inte jättekul att bli väckt av hundskall, för det första jag då tänker på när jag öppnar mina blå är att det är någon i huset som inte skall vara här. Men jag lugnar mig snabbt då vi nu har installerat ett mega larm med kameror och allt. Dessutom har jag en liten dosa bredvid min säng som jag bara kan trycka på så går larmet igång. Men när man vaknar så med ett ryck så vet man ju inte riktigt vad som pågår. Efter några sekunder sansar man sig men börjar då fundera på att - Trycka på knappen eller ej!! 

Nåväl, "Tina" var bara lite skitnödig och behövde ut. Men om en hund vaknar så, ja då vaknar alla så. Så det är bara att hoppa ur sängen och se till att hundarna får sitt innan man själv kan få göra sitt med morgon kaffe och allt. 
VOUGES ROIYARU SHARE-DO - "Uno"
(Ch. Aranel Kenzo - Vouges Roiyaru Nozomi)

Min lille kille "Uno" är verkligen en speciell liten hund. Han gör inte som de andra, han har en helt egen vilja vilket jag tycker är så härligt att se. När de andra springer ut, så nödiga att de nästan springer benen i kors så springer han åt andra hållet. Han vill inte vara hund, han vill vara med mig och sitta och dricka morgon kaffe och mysa istället. Så gullig, han sitter där och tittat på mig med sin pigga uppsyn. Vem blir inte glad av att se detta lilla tryne så här en tidig onsdags morgon!!

Han sitter bara där nedanför mig medans jag dricker kaffe. Vi pratar och har långa diskussioner om allt och inget. Det är precis som han förstår allt, ibland lägger han huvudet lite på sned och samtidigt så ser han bara glad och lycklig ut.

Denna dagen kommer med all säkerhet bli toppen, känner mig glad liksom. Sitter nu och funderar lite på hur min dag kan se ut. Skall senare försöka förklara varför jag skrev "Squirrel" på min Facebook igår kväll, men det är nog bara jag som förstår och tycker det är roligt! ;-)

Inga kommentarer: